גנץ הודיע: “אקדם את מתווה הלגליזציה”

שר המשפטים בני גנץ הודיע כי יחל באופן מיידי בקידום לגליזציה וכי יעלה את הנושא כבר בישיבת הממשלה הקרובה. לדברי גנץ תקום ועדה בינמשרדית חדשה שתדון במשך 4 חודשים כצד ליישם את המתווה שגובש בועדת מררי וימונה רגולטור שיגבש את תכנית הפעולה - דבר שמנע את קידום הליך החקיקה עד כה

רה”מ החליפי ושר המשפטים בני גנץ מפרסם הבוקר (א’) הודעה לפיה בכוונתו לקדם את הלגליזציה, ובאופן מיידי, כבר בישיבת הממשלה הקרובה, ולמרות שמדובר בתקופת בחירות.

על פי הודעתו בכוונת גנץ להעלות בישיבת הממשלה הקרובה הצעת החלטה לקידום מתווה הלגליזציה שכבר אושר כזכור בתום 5 דיוני ועדה בינמשרדית (“ועדת מררי”), ולהציגה, וזאת באישור היועץ המשפטי לממשלה.

על פי הצעת ההחלטה יוקם צוות בינמשרדי שיגבש תכנית פעולה והתאמת מענים בתחומי הרווחה הבריאות החינוך וההסברה בתוך 4 חודשים, לצורך קידום והעברת מתווה הליגליזציה. 

עוד בכוונת גנץ לאשר בממשלה מינוי רגולטור שיגבש את תכנית הפעולה בנושאי הייבוא, המכירה והגידול, סוגיה שבגללה ובגלל פיזור הכנסת “נתקעה” עד כה.

הודעת גנץ הבוקר באה שלושה ימים לאחר הדיווח במגזין קנאביס אודות הבטחתו של רה”מ בנימין נתניהו לקדם לגליזציה גם בממשלה הבאה אם תקום בראשותו.

ייתכן בהחלט שהחלטת גנץ באה בעקבות עתירה לבג”ץ שהוגשה בפעם השנייה לפני כמה שבועות (בג”ץ הלגליזציה). המדינה ביקשה בשבוע שעבר ארכה להגשת תגובה לטענה כי הממשלה לא מקדמת את הלגליזציה כפי שהתחייבה. סביר שבצעד זה מנסה משרד המשפטים להראות לשופטים שהממשלה כן ממשיכה לקדם זאת ולכן הם עשויים לדחות את העתירה ולאפשר לממשלה זמן נוסף.

עדכון: ישיבת הממשלה נערכה למחרת הפרסום, אך הנושא לא עלה לדיון במהלכה. מלשכת גנץ נמסר כי ינסו לקדם זאת בישיבה הבאה.

“לא ועדה שבודקת אם לאשר לגליזציה, אלא כיצד”

על פי הדיווח “שר המשפטים בני גנץ יקדם בישיבת הממשלה הקרובה את מתווה הלגליזציה – באישור היועמ”ש, במסגרתו ימונה צוות בין-משרדי שיגבש תכנית עבודה ויישום החקיקה בתוך 4 חודשים”.

בתשובה לפניית מגזין קנאביס בשאלה מדוע צריך צוות בינמשרדי חדש אם כבר הוקם כזה צוות שדן בנושא במשך 5 חודשים ורק לאחרונה הגיש מסקנות בעד הסדרת שוק קנאביס חוקי (“לגליזציה”), השיבו מלשכת גנץ כי “זו לא ועדה שבודקת האם כן או לא לאשר לגליזציה, אלא כיצד ליישם את הלגליזציה”.

“הממשלה תדון במסקנות הצוות הבין-משרדי שכבר מונה והגיש מסקנותיו, בראשות המשנה ליועמ”ש (משפט פלילי) עמית מררי,” מסרו. “זאת על מנת לא לבזבז זמן בתקופת בחירות”.

עוד ציינו כי “אנחנו בתקופת בחירות וזה מה שהיועץ אישר לקדם: ועדה עכשיו, החלטה על מינוי רגולטור בממשלה הבאה, ובחינת מסקנות הועדה של עו”ד עמית מררי”.

גנץ ציין כי: “מופע שנות ה-70 הסתיים – הגיע הזמן להתחיל לנוע קדימה באופן אחראי למתווה לגליזציה בטוח. מינוי צוותים וחיוב הממשלה הבאה לפעול בנושא הם ללא ספק הנחת אבני הפינה לקידום לגליזציה בישראל”.

כזכור, הצעת החוק ללגליזציה שהובילו נתניהו וגנץ בממשלה כבר אושרה בועדת שרים לענייני חקיקה וגם במליאת הכנסת בקריאה טרומית.

שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן היה אמור להגיש אותה לאישור בקריאה ראשונה, דבר שהיה מאפשר “דין רציפות” והמשך שלה מאותה נקודה בממשלה הבאה, והבטיח שהיא תאושר “תוך 9 חודשים”, אך הממשלה נפלה עוד קודם.

על פי הצעת החוק המקורית תבוטל הפללת צרכני הקנאביס ויוסדר שוק קנאביס חוקי. מבוגרים מגיל 21 ומעלה יוכלו לרכוש קנאביס בחנויות יעודיות. הנושא של גידול קנאביס בבית לא סוכם בשלב זה ופרטים רבים נוספים לא קודמו בגלל שהממשלה לא הספיקה להטיל את האחריות על רגולטור – אחד הדברים שכעת גנץ מנסה לעשות.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר